Monday, May 2, 2011

The Beginning - get 1 guitar and tune it

Last nite..tetiba je teringin lak belajar main gitar. cakap kt bini hasrat hatiku yg murni tu..dia ckp "jgn ngada-ngada!". Ahh..pedulikan..aku kalau dah nak, mesti dptkan jgk! so..pagi td aku saje je ajak bini bekpes kt luar. aku tau lepas bekpes mesti dia nak g kedai buku..jeng22..kat kedai buku tu ada jual gitar..hehe..

gedebuk-gedebak aku pun beli la 1 gitar kapok tp bukan jenama Kapok.. (dah tu je yg ada..bole la)
tgk gambo kt bawah.. jenama Goal Lion. made in GuangDong China..harga RM120/= di kedai buku MenMen. dpt Omiya spektrum (pick) 1 free..

da pandai nnt bole beli yg mhl sket..




so...
next step..tuningggggg
actually..aku penah main gitar dolu-dolu..(basic jer) cuma da lama x main..so tuning tu bole lg la sikit2..xtau la betui ke tak..pakai sedap telinga jer..
biasakan tuning gitar guna kord EADGBE. tune down 1 octave atau 1/2 octave kalau takut putus (ganti not E mula dengan not D dan seterusnya)..paham ke? hmm jap2 tgk kt youtube ada tak. haa ada.



tp aku tune mcm video bwh ni..



slamat mencuba....

No comments:

Post a Comment